Online marketeer
Tel: +31 (0)6-29005188

De online marketeer is verantwoordelijk voor de online marketing, de siteconversies en het campagne management om websites, webwinkels en online advertenties te optimaliseren. Indien u wilt weten wat een online marketeer precies doet, lees dan hier onder meer over dit onderwerp. Heeft u belangstelling? Neem dan vrijblijvend contact op. Ik sta u graag te woord.

Analyse

De onlineconcurentie analyseren. Inventariseren wie uw online concurrentie is en waarom. Bijv.: domeinnaam, techniek, hoelang online, marktsegment, unieke teksten, grote van de site.

Onderzoeken welke zoektermen er worden gebruikt bij de diverse zoekmachines.

Analyseren wat uw huidige situatie is: hoeveel bezoekers heeft uw website, is deze gebruiksvriendelijk, wat voor techniek, vormgeving, onderscheidend, etc.

Inventarisatie en voorbereiding

Inventariseren van de marktsegmenten en de consumentengroepen voor uw producten en of diensten. Online strategie bepalen d.m.v. een online marketingplan.

Elementen kiezen (buttons, teksten, plaatjes) waar deze op de website dienen terug te komen zodat een bezoeker dat doet wat u wil dat hij doet.

Aan welke richtlijnen de vormgever en de ontwikkelaar zich dienen te houden.

Inventariseren welke teksten geschreven of herschreven dienen te worden. Bepalen of er nieuwe pagina's moeten worden aangemaakt.

Bepalen aan welke eisen de teksten dienen te voldoen.

Menustructuur bepalen, o.a. hoofdmenu en submenu's.

Gebruiksvriendelijke website neerzetten.

Marketing

Online strategie, welke doelen moet de website aan voldoen.

Zorg voor dragen dat de juiste internettools worden geimplementeerd. De doelstellingen kunnen dan worden geanalyseerd.

Acties/campagnes bedenken om uw website te optimaliseren en te verbeteren.

Testprocedures opgestellen om het rendement van de site te verbeteren.

Advertentiecampagnes opzetten. Opstellen en inkopen van advertenties, content- en conversiespecialist. (SEO, SEA, Adwords, Klipfolio, Unbounce, GTM, Hotjar, etc.)

Conversies instellen. Door het instellen van diverse conversies hebbben we goed inzicht in het gebruik en de online aankopen van uw klanten.

Coversies doelen instellen d.m.v. A/B testing en multi-variate testing;

Ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk links naar uw pagina's komen.

Uw site zo hoog mogelijk positioneren bij Google.

Een goede e-commerce of B2B oplossing is een doorlopend proces. Uw webwinkel of site staat tenslotte continu online. Meten is weten en dat kan online heel goed met de verschillende tools die aangeboden worden.

Meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op.